Productiviteit analyse: waarom?

Om de prestaties van andere departementen te verbeteren worden frequent checks uitgevoerd:

  • boekhouding
  • beveiliging en veiligheid
  • informatica
  • Human Resources
  • Product ontwikkeling
  • etc…  

Waarom dan niet voor het verkoopsteam?

Een doorlichting door derden, met frisse blik, zal de productiviteit merkbaar verhogen en de kosten verlagen.

Productiviteit analyse: wanneer?

  • Disfunctie tussen twee of meerdere belangrijke  departementen (bvb. marketing en verkoop)
  • Een permanente uitdaging om de “waarde” van het aanbod te verkopen, door een probleem van differentiatie. Gevolg: grotere kortingen
  • Geen consistente verkoop methodologie en gerelateerde processen
  • Meer verkopers die hun doelstellingen niet halen, waardoor de productiviteit daalt
  • Verloren opportuniteiten en klanten die beslissingen uitstellen
  • Hoge erosie van verkoopspersoneel
  • Geen technologie om de verkoopsinspanning te ondersteunen
  • Weinig hefboom effect via alternatieve kanalen
  • Vragen naar een doorgedreven “due diligence” als deel van een potentiële acquisitie of kapitaalsverhoging